close

這裡是下定決心存稿展翅的阿璃,因為只會存一章所以並不會讓大家等太久,也讓阿璃有個忙碌的中秋假期:)

因為這首歌並沒有MV所以我找了現場演唱版,但是音質有點差所以附上其他非官方的字幕版跟粉絲自製的感動影片^ ^

然後我想說一下我選這首歌的原因,這首歌告訴我們「勿忘心屬何處」,不要忘了你從哪裡來,

老實說剛買三專時我對這首歌感覺不深,但近來要升國三的壓力深深籠罩著我,因為住宿關係我回家時間本來就短,三年級了,一定要衝刺,禁假時間越來越多,複習考都在假日舉行,阿璃是個對家依戀很深的小孩,我常常都會跟我爸爸哭訴我不想住宿.....第一次禁假也在寢室裡面哭了。這首歌越聽就越有讓我想家的感覺,希望你們喜歡我的翻譯.....

現場演唱版↑ 

粉絲自製影片↑

 

 

 

勿忘心屬何處

Been a lot of places.

我曾去過許多地方

I've been all around the world.

我曾遊歷世界各地

I've seen a lot of faces.

我曾見過許多陌生的臉孔

Never knowing where I was.

卻從不知道自己屬於哪裡

On the horizon.

在地平線的那端

Oh,well, I know I know I know I know the sun will be rising.

噢,好吧,我知道太陽每日都會升起

Back home.

然後我就會回到家

Living out of cases.

帶著行李到處工作

Packing up and taking off.

不斷打包不斷搭乘飛機前往下一個目的地

Made a lot of changes.

我有了許多改變

But not forgetting who I was.

但卻不曾忘記我是誰


On the horizon.

在地平線的那端

Oh,well, I know I know I know I know the moon will be rising.

噢,好吧,我知道月亮將會升起

Back home.

然後我就會回到家

Don't forget where you belong─home

勿忘你心屬何處,你屬於你的家園

 Don't forget where you belong─home

不要遺忘自我,記得你心屬何處

 If you ever feel alone.

如果你曾覺得自己孤單無助

Don't.

千萬不要這樣覺得

You were never on your own.

你永遠不會是孤獨一人

And the proof is in this song.

而我對你的滿滿支持都在這首歌裡,這就是證明


I've been away for ages.

我已離家多年

But, I've got everything I need.

但也得到所需的一切

I'm flicking through the pages.

彿去頁頁的過去

I've written in my memory.

我已經將它們深深刻寫在記憶裡


I feel like I'm dreaming.

我覺得自己像在作夢

Oh,so I know I know I know I know I'm never leaving.

噢,所以我知道自己絕不會離開

No,I won't go.

我不會離開

 

Don't forget where you belong─home

勿忘你心屬何處,你屬於你的家園

Don't forget where you belong─home

不要遺忘自我,記得你心屬何處

If you ever feel alone.

如果你曾覺得自己孤單無助

Don't.

千萬不要這樣覺得

You were never on your own.

你永遠不會是孤獨一人

And the proof is in this song.

而我對你的滿滿支持都在這首歌裡,這就是證明



Lights off when they should be on.

燈在它們需要點亮的時候關閉

Even the star in sky they're wrong.

甚至連在天上的星星看起來都錯了

Short days but the lights are long.

日光如此短暫 亮光卻持續那麼久

When I think of the things I've done.

當我想過那些自己曾經歷過的事

Don't matter how far I've gone.

無論離家鄉多遠

I'll always be around

我的心其實從未離開

 

 

Don't forget where you belong─home

勿忘你心屬何處,你屬於你的家園

Don't forget where you belong─home

不要遺忘自我,記得你心屬何處

If you ever feel alone.

如果你曾覺得自己孤單無助

Don't.

千萬不要這樣覺得

You were never on your own.

你永遠不會是孤獨一人

 

 

 

Never, never, never.

 

你從來都不是孤單一人

Don't forget where you belong─home

勿忘你心屬何處,你屬於你的家園

Don't forget where you belong─home

不要遺忘自我,記得你心屬何處

If you ever feel alone.

如果你曾覺得自己孤單無助

Don't.

千萬不要這樣覺得

You are never on your own (you are never).

 

你永遠不會是孤獨一人(從來不是)

 

And the proof is in this song.

 

而我對你的滿滿支持都在這首歌裡,這就是證明

 

 

 

Home.

 

家園

 

Don't forget it.

 

不要忘記了

 

Home.

 

你的家園

If you ever feel alone.

如果你曾覺得自己孤單無助

Don't.

千萬不要這樣覺得

You are never on your own (you are never).

 

你永遠不會是孤獨一人(從來不是)

 

And the proof is in this song.

 

而我對你的滿滿支持都在這首歌裡,這就是證明

 

 

Never forget it.

 

永遠別忘記

 

This song.

 

這首歌

 

Don't forget it!

 

別忘記了!

 

No, I never forget it.

 

不,我永遠不會忘記

 

This song.

 

這首歌

 

You are never

 

你一直都不孤單

 

 

每一次只要自己唱到you are never on your own就會很鼻酸,

然後就邊唱邊哭,如果你覺得孤單無助,那麼這裡有個和你一樣的人,你並不孤單。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Evangeline Grace 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()