close

官方版mv↑

字幕版↑

Live版↑

也是翻唱歌手出身的克莉絲汀娜‧佩芮聲音類型一如我欣賞的歌手,低沉渾厚有靈性,

下張專輯很想要買她的:))) (只可惜我最近剛買翠鳥時光,小以麗的專輯:目

看看歌詞的涵義,和我一起進入「我只是人類,而你既創造我又摧毀我。」的默想─

Human

人類

I can hold my breath

我可以控制自己的呼吸

I can bite my tongue

我可以咬著舌頭不說話

I could stay awake for days if that's what you want

如果你想,我也能持續清醒數天

be your number one

當你的心裡的第一


I can fake a smile

我能強迫自己虛偽的笑

I can force a laugh

能逼自己笑出聲

I can dance and play the part

我能花時間來跳舞與玩樂

if that's what you ask

如果這就是你要的

give you all I am

將自己奉獻給你


I can do it I can do it I can do it

只要你想我就能做到


But I'm only human

但我只是個渺小的人類

And I bleed when I fall down

在我重重跌落時也會流血

I'm only human and I crash and I break down

我只是渺小的人類,所以我會受傷會變成碎片

your words in my head

你的那些話徘徊腦中

knives in my heart

刀刃插入心中

you build me up and then I fall apart

你創造一個完整的我,而我四分五裂

cause I'm only human

只都因為我是渺小的人類


I can turn it on

我能敞開心胸

be a good machine

當一部好用的機器

I can hold the weight of worlds if that's what you need

如果你需要,我也能支撐起整個世界的重量

be your everything

成為你的所有

I can do it I can do it

只要你想,我就能做到

I'll get through it

我會穿越阻礙

 

But I'm only human

但我只是個渺小的人類

And I bleed when I fall down

在我重重跌落時也會流血

I'm only human and I crash and I break down

我只是渺小的人類,所以我會受傷會變成碎片

your words in my head

你的那些話徘徊腦中

knives in my heart

刀刃插入心中

you build me up and then I fall apart

你創造一個完整的我,而我四分五裂

cause I'm only human

只都因為我是渺小的人類



I'm only human

我只是人類

I'm only human

只是微不足道的人類

just a little human

那麼渺小的人類


I can take so much

我能得到的這麼多

till I've had enough

直到我擁有足夠的

 

Cause I'm only human

因為我只是個渺小的人類

And I bleed when I fall down

在我重重跌落時也會流血

I'm only human and I crash and I break down

我只是渺小的人類,所以我會受傷會變成碎片

your words in my head

你的那些話徘徊腦中

knives in my heart

刀刃插入心中

you build me up and then I fall apart

你創造一個完整的我,而我四分五裂

cause I'm only human

只都因為我是渺小的人類

arrow
arrow
    全站熱搜

    Evangeline Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()