close

官方版↑

官方版字幕↑

我覺得我再翻灣低的曲子就要被揍了怎麼辦哈哈哈,

(想像:我們要什麼?其他新歌!什麼時候要?現在!XDDD)

好啦雖然我是個Der但我真的都是挑自己想翻的來翻,後面就會有最近的歌(我離題了#)

這首關於妳的小事由每個男孩唱都很感動人心,以前聽這首歌的時候真的沒有注意歌詞,

如果有人對妳唱這首歌快嫁吧(欸

 

Little things

 

關於妳的小事

 

Your hand fits in mine

 

我們的雙手緊握時如此契合

 

Like it's made just for me

 

那雙小手好像就是為我而打造

 

But bear this in mind

 

我從來沒忘記

 

It was meant to be

 

因為這是命中注定的

 

And I'm joining up the dots with the freckles on your cheeks

 

我喜歡把妳臉頰上的雀斑連成線

 

And it all makes sense to me

 

這對我來說都理所當然的有理


I know you've never loved

 

我知道妳從來不愛

 

The crinkles by your eyes

 

妳眼邊的細紋

 

When you smile

 

當妳露出微笑時

 

You've never loved

 

妳從來不愛

 

Your stomach or your thighs,

 

妳的小腹或是妳的大腿

 

The dimples in your back at the bottom of your spine

 

或是在妳脊椎下方的兩個腰窩

 

But I'll love them endlessly

 

但我會愛著他們,直到永遠


I won't let these little things slip out of my mouth

 

我不會輕易將這些關於妳的小事說出嘴

 

But if I do

 

但要是我說了

 

It's you

 

都是因為妳

 

Oh, it's you they add up to

 

喔,是因為妳它們才會存在

 

I'm in love with you

 

我已深深陷入愛河

 

And all these little things

 

和這些所有關於妳的小事



You can't go to bed without a cup of tea

 

睡前若沒喝杯茶妳就睡不著

 

And maybe that's the reason that you talk in your sleep

 

也許那就是為什麼妳會在夢中囈囈自語

 

And all those conversations are the secrets that I keep

 

而那些囈語都成了我仔細守護的小祕密

 

Though it makes no sense to me

 

雖然這對我來說並無道理

 

I know you've never loved

 

我知道妳從來不愛聽

 

The sound of your voice on tape

 

自己在錄音帶裡的聲音

 

You never want

 

妳從來都不想要

 

To know how much you weigh

 

知道妳的體重

 

You still have to squeeze into your jeans

 

妳仍然需要費盡力氣擠進妳的牛仔褲

 

But you're perfect to me

 

但妳對我來說是最完美的

 

 

I won't let these little things slip out of my mouth

 

我不會輕易將這些關於妳的小事說出嘴

 

But if I do

 

但要是我說了

 

It's you

 

都是因為妳

 

Oh, it's you they add up to

 

喔,是因為妳它們才會存在

 

I'm in love with you

 

我已深深陷入愛河

 

And all these little things

 

和這些所有關於妳的小事


You'll never love yourself half as much as I love you

 

妳從來愛自己不及我愛妳的一半

 

And you'll never treat yourself right, darling, but I want you to.

 

妳也從來不好好對妳自己,親愛的,但我希望妳對自己有多一點的自信這麼做

 

If I let you know I'm here for you

 

如果我讓妳知道,我就在妳身旁陪伴妳

 

Maybe you'll love yourself like I love you, oh.

 

也許妳就會像我愛妳這樣地愛自己了,噢


And I've just let these little things slip out of my mouth

 

而我就讓這些關於妳的小事溜出我的嘴

 

'Cause it's you,

 

就因為是妳

 

Oh, it's you,

 

喔,是妳

 

It's you they add up to

 

都是因為妳,它們才會存在

 

And I'm in love with you

 

而我深深墜入愛河

 

And all these little things

 

和這些所有關於妳的小事

I won't let these little things slip out of my mouth

 

我不會輕易將這些關於妳的小事說出嘴

 

But if I do

 

但要是我說了

 

It's you

 

都是因為妳

 

Oh, it's you they add up to

 

喔,是因為妳它們才會存在

 

I'm in love with you

 

我已深深陷入愛河

 

And all these little things

 

和這些所有關於妳的小事

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Evangeline Grace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()